۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۵۴

گزارش خبری/

بسیج نوروزی برای ایمنی و سلامت زائران ثامن الحجج(ع)/ به شکایات زائران رسیدگی می شود

بسیج نوروزی برای ایمنی و سلامت زائران ثامن الحجج(ع)/ به شکایات زائران رسیدگی می شود

مشهد – خبرگزاری مهر: نوروز که می رسد؛ رعایت بهداشت محیط در مشهد بویژه در منطقه ثامن مورد تاکید کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار می گیرد و بازرسان بر ایمنی و سلامت زائران ثامن الحجج(ع) به صورت شبانه روزی نظارت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، افزایش ایمنی و سلامت زائران ثامن الحجج هر سال با نزدیک شدن به نوروز توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد تاکید و نظارت قرار می گیرد و بازرسان این دانشگاه در 108 تیم ناظر بر سلامت زائران و مجاوران در هتل ها، مهمانپذیر ها، زائر سراها، استخرها و  همه اماکن عمومی هستند.

108 تیم بازرسی بهداشت محیط در خراسان رضوی فعال است

مدير گروه بهداشت محيط و حرفه اي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد در گفتگو با مهر اعلام می کند: شماره هاي تماس 1490و 8415001  در همه ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش ها و انتقادهاي مردمي در خصوص عملکرد مراکز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماکن عمومي است.

 علی اصغر حسنی بیان می کند: همچنین 108 تیم بازرسی بهداشت محیط بر عملکرد مراکز تهيه و توزيع مواد غذايي، رستورانها، آجيل و شيريني فروشي ها، اماکن عمومي و اقامتي شامل هتل ها، مهانپذيرها و زائرسراها، استخرها نظارت دارند.

وی می افزاید: در منطقه ثامن به خاطر موقعیت ویژه آن در پذیرایی از زائران ثامن الحجج (ع)بازرسی ها به صورت شبانه روزی است.

حسنی ادامه می دهد: تیم های نظارت را در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی در همه شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی فعال است.

وی می گوید: 108 تیم بازرسی فعال است که 43 تیم نظارت و بازرسی و 8 اکیپ در مشهد به صورت شبانه روزی آماده رسیدگی به شکایات زائران و مجاوران است.

3 هزار بازدید و نظارت در طرح بسیج سلامت نوروزی در خراسان رضوی

همچنین کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام می کند: بیش از 12755 بازدید در مشهد و 15443 بازدید در شهرستانها از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام گرفته است.

باباخانی بیان می کند: همچنین در این مدت 1036 نفر از متصدیان این اماکن به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی به دادگاه معرفی شدند.

وی از تعطیلی 88 مورد از اماکن غیر بهداشتی خبر می دهد و می افزاید: این اماکن غیر بهداشتی تعطیل و از ادامه کار آنها جلوگیری شد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد توضیح می دهد: جهت بررسی سلامت آب بیش از 1013 مورد نمونه برداری و 17958 مورد کلر سنجی درسطح دانشگاه توسط بازرسین انجام گرفته است.

باباخانی همچنین در ادامه از جمع آوری تعداد 294 فروشنده دوره گرد مواد غذایی خبر می دهد و می گوید:  23170 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته نیز جمع آوری و معدوم شد.

طرح بسیج سلامت نوروزی به منظور افزايش ايمني سلامت مجاوران، زائران بارگاه منور حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) و مسافران نوروزي تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

همچنین سامانه رسیدگی به شکایات دانشگاه با شماره تلفن 1490 فعال و تاکنون به 119 مورد شکایت شهروندان و زائران در طرح بسیج سلامت نوروزی رسیدگی شده است.

کد خبر 2260891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha